website free tracking
شما اینجا هستید: خانه 2 علوم مهندسی 2 مهندسی مکانیک 2 مخازن کامپوزیتی CNG

مخازن کامپوزیتی CNG

http://sciencebank.persiangig.com/image/SB1/p2132.jpg

 

عنوان :

مخازن کامپوزیتی CNG

قالب بندی :

DOC

قسمتی از متن :

مشکلاتی چون آلودگی زیاد محیط زیست، هزینه های بالای تهیه سوخت مایع و همچنین منابع محدود نفت در کشورهای مختلف از یک سو و همچنین هزینه کمتر گاز طبیعی برای کشورهای دارنده منابع گاز طبیعی باعث شده است که تمایل به استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت جایگزین در خودروها در جهان افزایش یابد. در حال حاضر دو روش تجاری و یک روش آزمایشگاهی برای استفاده از گاز طبیعی در خودروها به عنوان سوخت وجود دارد. این سه روش به ترتیب عبارتند از:

  • گاز طبیعی فشرده (Compressed Natural Gas = CNG)
  • گاز طبیعی مایع شده (Liquefied Natural Gas = LPG)
  • گاز طبیعی جذب شده (Adsorbed Natural Gas = ANG)

در روش گاز طبیعی فشرده (CNG) که مدنظرمان می باشد، این روش بیشترین کاربرد را از بین سه روش ذکر شده دارد و برای خودروهایی از قبیل سواری، کامیون، وانت و اتوبوس مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهمترین و هزینه برترین مسائل تبدیل خودروها به خودروهای گازسوز یا خودروهای اختصاصا گازسوز، مسئله مخازن ذخیره سازی سوخت گاز می باشد. برای استفاده از گاز طبیعی فشرده به عنوان سوخت جایگزین در خودروها آشنایی با مخازن ذخیره سازی CNG و نکات ایمنی مربوط به این مخازن لازم و ضروری است. در روش CNG گاز در مخازنی استوانه ای شکل با فشاری بالاتر از حدود ۲۰۰ بار ذخیره می شود و این موضوع متضمن تغییرات اساسی در ساختار خودروها می باشد که منجر به محدود شدن فضای موجود برای سرنشینان و صندوق عقب خودرو شده و نیز منجر به افزایش وزن خودرو نسبت به خودروهای بنزینی و دیزلی امروزی شده است. برای برطرف کردن این مشکلات، مطالعات تحقیقاتی برای جایگزینی فولاد با مواد کامپوزیتی سبک تر آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد. با این توصیف حال به تاریخچه تولید مخازن CNG می پردازیم…

تعداد صفحات : ۷۴ صفحه

قیمت : ۵۳۰۰ تومان

رمز فایل: www.irani.wiki

53,000ریال – خرید

پاسخ بدهید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

Scroll To Top